روزنوشته های افشین

می نویسم چون هستم
سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۵۱ ق.ظ

سوژه های بی محتوا از رویداد زلزله سرپل ذهاب

زلزله

شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر در نزدیکی ازگله، استان کرمانشاه در نزدیکی مرز ایران و عراق را به لرزه درآورد.

اخیرا صفحه اینستاگرام رو باز می کردم با عکس هایی از شخصیت های صاحب نام که اکثریت آنها را بازیگران و هنرمندان کشورمان تشکیل داده بودند و می دیدم عده ای از این افراد عکس هایی با افراد زلزله زده گرفته اند که در حال لبخند زدن به دوربین، یا لحظه همدردی با مردم را به عنوان سوژه عکس در نظر گرفته بودند.

بنظرم کار پسندیده ای نیست مردمی که در ناراحتی از دست دادن خانه، کاشانه و عزیزانشان هستن بعد جماعتی برای به شهرت رسیدن و جاه‌طلبی‌های مجازی خودشون دارن لبخند میزنن عکس میگیرن و کارهای خالصانه خود را ریاکارانه به نمایش می گزارند.

ازطرفی بی‌اعتمادی افکار عمومی در جریان این زلزله به نهادهایی که وظیفه امدادرسانی را به عهده داشتند، نتیجه عوامل متعدد در طول سالیان بود که منجر به بی نظمی و برخورد سلیقه ای افراد در کمک به زلزله زدگان گشت.

از طرف دیگر ما آدم های شور و هیجانی زیاد داریم طوریکه همیشه در وقوع یک جریان و رویدادی خیلی پر انرژی و فعال پیگیری می کنند اما درست در مرحله ای که باید این پیگیری ها به نتیجه های مطلوب منتهی شود دست از تلاش کشیده و نقشی خنثی پیدا میکنند.

ای کاش این حجم کمک ها به مردم غم دیده ادامه دار باشد تا منتهی به ساخت بهتر از قبل خانه ها و شهر و دیارشان گردد، یادمان نرود که بیشترین کمک ها درست در زمانهایی نیاز است که جریان ها رو به فراموشی گذاشته میشود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۳۰
افشین زنگنه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی